Thursday, June 19, 2014

Apakah Akademi Bekerja Di Rumah (ABDR) ?

Teks : Noor Afziha 
Imej : ABDR



Baca tajuk ada ala-ala macam Akademi Fantasia; sebuah program realiti TV. Bezanya, Akademi Bekerja Di Rumah (ABDR) merupakan sebuah program realiti yang beroperasi di alam maya yang diasaskan oleh Puan Masayu Ahmad


Menarik bunyinya, bukan?


Pertama kali mendengar tentang ABDR, adalah sewaktu saya berkunjung ke blog Ayu Rashid; seorang Working-at-Home-Mom (WAHM). Kemudian, saya terus menghubunginya melalui Whatsapp dan Facebook. Kami bertukar cerita dan pengalaman, serta perihal ABDR yang begitu membantunya dari segi menjana pendapatan dari rumah. Biarpun berkerjaya sepenuh masa, namun tipu lah kalau saya katakan yang saya tidak menanam niat untuk bergelar WAHM sepertinya suatu hari nanti. Sebab itulah, saya terus buat keputusan untuk memulakan langkah pertama dengan mendaftar menjadi ahli Rakan Niaga ABDR.  


Kini, saya mula mempelajari selok-belok etika penulisan yang betul sambil mencari peluang menjadi usahawan. Jalan sudah ada, tinggal untuk mencorakkannya sahaja. 



Berminat untuk menyertai Akademi Bekerja Di Rumah (ABDR) atau menjadi Rakan Niaga ABDR seperti sayaHubungi saya. Boleh kita bersembang lebih panjang. 

"Sesungguhnya Allah tidak akan mengubah nasib suatu kaum kecuali kaum itu sendiri yang mengubah apa yang ada pada diri mereka" (Ar-Ra'd:11)


Noor Afziha
Pengurus Online Akademi Bekerja Di Rumah
Blog : noorafziha.blogspot.com
Personal FB : Afziha Hafiz
E-mail : afziha@gmail.com
Sms/whatsapp : 016 - 660 3236

No comments:

Post a Comment